Noen av SIM-kortene våre har blitt utsatt for litt fukt under produksjon.

Opplever du problemer med SIM-kortet kan du sjekke om dette kan være problemet:

  1. Ta ut SIM-kortet av mobilen.  
  2. Her ser du 26 siffer på SIM-kortet.  
  3. På sifrene fra 13 til 15 kan du sjekke om det står 404 eller 405.  
    Eksempel: 89470702000040401085.

Har du 404 eller 405 i tallrekken trenger du et nytt SIM-kort!

Vi sender i disse dager ut informasjon om dette og nytt SIM-kort automatisk ut i løpet av kort tid.

eSIM - Den enkle og raske løsningen

Alternativet er å bruke eSIM som er integrert i de fleste nye mobiler. Du får et moderne SIM som er sikrere, reduserer bruk av plast og støtter morgendagens teknologi.  Du bytter enkelt ved å følge disse stegene: nicemobil.no/installering-av-esim

*husk å ta ut det fysiske SIM-kortet når eSim er aktivert, ellers blir det krøll 😊

Chat med oss

Har du ikke fått nytt SIM-kort innen 31. oktober, eller opplever du fortsatt problemer med SIM-kortet eller dekning, kontakt oss på chatten, så finner vi ut av det.

Slik bytter du fra vanlig SIM-kort til eSIM

Bestill eSIM

eSIM bestiller du enkelt gjennom appen under SIM, PIN og PUK. Her vil du få opp alternativet “Bestill og aktiver eSIM” dersom telefonen din støtter eSIM.

Aktiver eSIM

Appen vil automatisk ta deg til telefonens innstillinger for mobilnett, for å aktivere eSIMet på din telefon. Følg instruksjonene som kommer i appen og i operativsystemet.