Noen av SIM-kortene våre har blitt utsatt for litt fukt under produksjon.
Opplever du problemer med SIM-kortet kan du sjekke om dette kan være problemet:
- Ta ut SIM-kortet av mobilen.
- Her ser du 26 siffer på SIM-kortet.
- På sifrene fra 13 til 15 kan du sjekke om det står 404 eller 405.
Eksempel: 89470702000040401085.
Har du 404 eller 405 i tallrekken trenger du et nytt SIM-kort!
Vi har sendt ut informasjon på SMS og et nytt SIM-kort til alle som er berørt av dette problemet.
Har du mottat SIM-kort er det viktig at du først aktiverer det og så bytter det nye med det gamle, slik at du plutselig ikke står uten dekning.
Slik gjør du det:
- Åpne NiceMobil-appen og trykk "Administrer abonnement"
- Trykk "SIM, PIN og PUK"
- Trykk "Aktiver erstatnings-SIM"
- Scan QR-koden fra appen som du finner på det nye SIM-kortet
- Når aktiveringen er fullført, tar du ut det gamle kortet og setter inn det nye
Har du ikke mottat nytt SIM-kort kan vi ha feil adresse og det er viktig at du kontakter oss på chatten, slik at du mottar et nytt SIM-kort.
eSIM - Den enkle og raske løsningen
Alternativet er å bruke eSIM som er integrert i de fleste nye mobiler. Du får et moderne SIM som er sikrere, reduserer bruk av plast og støtter morgendagens teknologi. Du bytter enkelt ved å følge disse stegene: nicemobil.no/installering-av-esim
*husk å ta ut det fysiske SIM-kortet når eSim er aktivert, ellers blir det krøll 😊
Chat med oss
Har du ikke fått nytt SIM-kort innen 31. oktober, eller opplever du fortsatt problemer med SIM-kortet eller dekning, kontakt oss på chatten, så finner vi ut av det.
Slik bytter du fra vanlig SIM-kort til eSIM
Bestill eSIM
eSIM bestiller du enkelt gjennom appen under SIM, PIN og PUK. Her vil du få opp alternativet “Bestill og aktiver eSIM” dersom telefonen din støtter eSIM.
Aktiver eSIM
Appen vil automatisk ta deg til telefonens innstillinger for mobilnett, for å aktivere eSIMet på din telefon. Følg instruksjonene som kommer i appen og i operativsystemet.