Abonnement og data

Er telefonsvarer inkludert?

Alle våre mobilabonnement har telefonsvarer inkludert. Per i dag er det ikke mulig å deaktivere denne, dessverre.

Går Data Rollover ut på dato?

Nei, Data Rollover går aldri ut på dato, men du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt.

Hva brukes opp først, datakvoten på mobilabonnementet mitt, data jeg har samlet i Data Rollover eller Datapåfyll?

Du vil først bruke opp Datapåfyll, så data fra mobilabonnementet ditt, og til slutt det du har spart opp i Data Rollover.

Hva er utenlandskvoten min?

Alle våre mobilabonnement har roaming i EU/EØS inkludert. Når du ellers er ute og reiser, så vil prisene våre være avhengige av hvor i verden du befinner deg. Da betaler du i sanntid, eller med noen dagers forsinkelse, med betalingskortet du har lagt inn. Hvor fort betalingen skjer kommer an på hvor i verden du er!

Hva koster det å kjøpe Datapåfyll?

Har du brukt opp datamengden din og trenger påfyll? Da kan du fylle på mer i NiceMobil-appen!

Prisene på Datapåfyll er:

1 GB - 49 kr
3 GB - 99 kr
5 GB - 149 kr

Hvor mange dager varer et Datapåfyll?

Datapåfyll varer i 30 dager fra du har kjøpt det. Hvis du ikke bruker dataen opp innen den tiden, blir det lagt til Data Rollover. Maksgrensen på Data Rollover tilsvarer datakvoten på abonnementet ditt hver måned. Har du f.eks. et mobilabonnement på 6 GB, kan du ikke overstige 6 GB i Data Rollover.

Hvor mye Data Rollover får jeg?

Du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt. Det betyr, hvis du har et 6 GB abonnement, kan du kun ha 6 GB Data Rollover til enhver tid.

Hvor mye Data Rollover får jeg dersom jeg bytter mobilabonnement?

Du kan ikke ha mer i Data Rollover enn mengden data på abonnementet ditt. Hvis du bytter abonnement, er det den nye datamengden som styrer hvor mye du kan ha i Data Rollover. Ved å oppgradere så kan du ha mer, og hvis du nedgraderer vil du ha mindre.

Hvordan fungerer Data Rollover?

Når din nye periode begynner etter 30. dager, så blir datamengen du har igjen "rullet" over med deg. Du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt. Det betyr, hvis du har et 5 GB abonnement, kan du kun ha 5 GB Data Rollover til enhver tid.

Har dere familie-abonnement?

Hos NiceMobil har vi ikke egne familieabonnement, men ofte kan det være rimeligere å kjøpe flere abonnement hos oss. Dette avhenger av databehovet til hver i familien. Faktisk ble vi kåret til beste alternativ for små familier av tek.no i 2024!

Vi har abonnement som passer de fleste, inkludert vårt nye 28 GB-abonnement for de i familien med høyt dataforbruk. Du kan enkelt bestille flere abonnement og samle dem i NiceMobil-appen, med felles betaling via ett kort.

Har du barn under 13 år? Da tilbyr ice et junior-abonnement for kr 0,-

NiceMobil

Hvordan logger jeg inn på Min Side?

NiceMobil har ikke Min Side på nettsiden.

Alt foregår i NiceMobil-appen.

Der logger du deg inn med den metoden du selv har valgt, enten det er vipps, BankID, personlig kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.

I appen kan du endre abonnement, sjekke dataforbruk, kjøpe ekstra data og sjekke betalingene dine.

Chat med oss i app eller her på nettsiden.

Hverdager: 08-20
Lørdager: 09-17
Søndag og helligdager: Stengt
Bli kunde