Mitt kundeforhold

Hva gjør jeg om jeg har glemt PIN/PUK-kodene mine?

Du finner PIN/PUK-kodene dine i NiceMobil-appen. PIN og PUK fungerer på samme måte for eSIM som med vanlige SIM-kort. Den eneste forskjellen er at PIN og PUK automatisk er skrudd av for eSIM. Du kan skru dette av og på i innstillingene på mobiltelefonen din.

Har du bestilt vanlig SIM-kort, finner du PIN- og PUK-kode både på selve SIM-kortet, og i NiceMobil-appen.

Hvis jeg endrer til et mobilabonnement med mindre GB mellom betalingsdatoer, får jeg refundert det jeg har betalt for mye? Skjer det automatisk?

Vi refunderer ikke beløp hvis du velger å bytte abonnement, men du beholder selvsagt dataen du har betalt for ut perioden på 30 dager. Hvis du bytter abonnement midt i perioden, så vil du ha to datapakker samtidig.

Har du f.eks. 5 GB og bytter til 1 GB før perioden er over, så vil du ha 5 GB + 1 GB for det som er igjen av det forrige abonnementet. Etter det så vil det kun være den nye datapakken som gjelder. Vi anbefaler derfor å bytte mot slutten av perioden, hvis du skal endre abonnement.

Hvordan avslutter jeg mobilabonnementet mitt?

1. Åpne appen og naviger til hjem-skjermen

2. Velg det abonnementet du ønsker å avslutte

3. Trykk på "Administrer abonnement"

4. Bla ned til bunnen av siden og trykk på "Avbryt abonnement"

NB!

Ved å kansellere abonnementet mister du tilgang til nummeret ditt. Skal du bytte til en annen leverandør (og beholde nr. ditt) håndterer den nye leverandøren kanselleringen for deg, og du trenger ikke å gjøre noe selv. Husk at du har forhåndsbetalt abonnementet ditt ut perioden, og resterende data/ beløp vil ikke bli refundert.

Hvordan angrer jeg kjøpet mitt?

Fyll ut angreskjema som du finner her og returner til oppgitt adresse eller e-postadresse.

Hvordan endrer jeg mobilabonnement?

Du kan enkelt endre mobilabonnementet ditt i appen. Trykk på 'Mer info' under 'Ditt abonnement' på hjem-skjermen. Deretter trykker du på knappen 'Bytt abonnement'.

Ny månedsavgift blir trukket når du bekrefter kjøpet. Har du data igjen fra forrige periode, beholder du selvfølgelig denne.

Hvordan endrer jeg personalia?

Du kan endre e-post og adresse. Dette kan gjøres under "Profil" i appen.

Hvordan fyller jeg på mer data?

Du kan kjøpe Datapåfyll ved å trykke på "Fyll på mer data" på Hjem-skjermen i appen.

Du kan velge mellom tre påfylls-pakker. Betalingskortet ditt blir trukket med en gang du godkjenner kjøpet.

Visste du at:

Du kan heller "tjuvstarte" abonnementsperioden din istedenfor å kjøpe ekstra data til neste periode starter.
Det er penger spart 😀

Hvordan ser jeg forbruket mitt?

På hjem-skjermen i appen har du alltid oversikt over forbruket ditt, og hvor mye data du har igjen.

Jeg trenger nytt SIM-kort

Har du mistet eller skadet ditt eksisterende SIM-kort, kan du bestille erstatnings-SIM eller aktivere nytt SIM-kort i appen.

Hvor er Min Side

Hos NiceMobil er alt i en app.


Vi har ikke Min Side på nettsiden, men den informasjonen du ønsker å finne her, finner du i appen vår.

I appen kan du:

  • Kjøpe og endre abonnement
  • Kjøpe ekstra data
  • Kjøpe utenlandspakker
  • Bestille SIM-kort
  • PIN og PUK koder
  • Betalingsinformasjon og -historikk
  • Databruk og gjenværende data
  • Sette beløpssperringer
  • Legge til flere abonnement
  • Verve venner og få 3 mnd til halv pris
  • kontakte kundeservice om du ikke finner info på hjelpesidene

Helt enkelt - alt i en app

Hvordan logger jeg inn på Min Side?

NiceMobil har ikke Min Side på nettsiden.

Alt foregår i NiceMobil-appen.

Der logger du deg inn med den metoden du selv har valgt, enten det er vipps, BankID, personlig kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.

I appen kan du endre abonnement, sjekke dataforbruk, kjøpe ekstra data og sjekke betalingene dine.

Hva er verving?

Med verving hjelper du dine venner og bekjente til å spare penger ved å velge det billigste mobilabonnementet. Du hjelper oss å få flere kunder slik at vi også kan holde prisene lave.  

Som takk for at du anbefaler NiceMobil til andre gir vi derfor halv pris i 3 måneder til deg og de du verver. Er ikke det ganske nice?

Hvordan verver jeg?

Åpne NiceMobil-appen. Helt øverst ser du en grønn fane som du trykker på. Her ser du din unike vervekode. Koden kan du enten kopiere og dele som du selv vil, eller trykke del koden og velge det medie du vil 😊  

Når den eller de du deler med starter sitt abonnement, får du og de du deler med halv pris i 3 mnd.  

For å se om koden er aktiv trykker du verve nederst til høyre i appen.  


Mer om verving

Hvorfor står det "Abonnementet er ikke aktivt"?

Noen ganger kan det stå Abonnement er ikke aktivt i appen, selv om abonnementet ditt er aktivt.

Dette skjer rett før eller samme dag som perioden din fornyes. Det kan også stå "0 dager igjen" og "0,0 GB igjen".

Dette er kun en visningsfeil, og du kan bruke mobilen som normalt. Sjekk appen igjen i morgen, så vil alt være oppdatert 😊

Hvorfor virker ikke abonnementet mitt?

Har du akkurat flyttet over til oss og venter på at abonnementet skal starte:

  • Sørg for at du har dekning/penger på betalingskortet ditt - Hvis ikke blir abonnementet aktivt og vil ikke virke
  • Ved eSIM - Har du fjernet det gamle fysiske SIM-kortet fra telefonen? (Husk re-start av mobilen)
  • Ved eSIM - Har du flere eSIM? Sørg for at du har valgt riktig SIM i telefonenes innstillinger
  • Ved fysisk SIM-kort - Har du husket å aktivere det nye SIM-kortet før du har satt det inn i telefonen?
  • Ved fysisk SIM-kort - Har du satt inn det nye SIM-kortet før abonnementet ditt har blitt aktivt?

Har du vært kunde en stund, kan årsaker være:

  • Ved fysisk SIM-kort - Ødelagt SIM-kort er ofte en årsak til plutselig tap av dekning og at ting blir ustabilt - Du finner mer info om det HER.
  • Ved eSIM - Prøv først å se om eSIM innstillingene og at riktig linje (SIM er valgt), deretter startet du mobilen på nytt.
  • Manglende dekning/penger på kortet ditt vil føre til at abonnementet bli inaktivt

Hvordan bestiller jeg abonnement til andre?

Du kan enkelt bestille flere abonnement, enten det er til deg selv eller andre i familien.

Alle abonnementene samles da i din app og belastes fra samme bankkort.

Det vil si at det den som bestiller og er juridisk eier, som har appen administrer alle abonnementene.

Slik bestiller du abonnement til andre:

  1. Åpne NiceMobil-appen
  2. Gå til Hjem-skjermen
  3. Velg Til andre
  4. Velg SIM-type*
  5. Velg abonnement
  6. Velg om du skal beholde et nummer eller trenger et helt nytt nummer
  7. Se oppsummeringen og Bekreft kjøp
  8. eSIM kan aktiveres med en gang, mens du må vente på fysisk SIM før det kan aktiveres og byttes

Gjenta prosessen for hvert abonnement.

Vi anbefaler at du legger inn riktig kontaktinformasjon på de som bruker de ulike abonnementene slik at du har bedre oversikt og vi letter kan hjelpe om det skulle bli trøbbel.

* Om du velger eSIM må du sørge for at mobilen som skal bruke abonnementet støtter eSIM og at eSIM aktiveres på telefonen det skal brukes på. Du finner mer info om dette her.

Kan jeg skru av mobilsvar?

Nei - Vi har ikke utviklet løsningen for å skru av og på mobilsvar ennå.

Dette står høyt på listen over ting som må fikses, men enn så lenge må du dessverre høre på noen som har mobilen i lomma, ikke rekker å legge på eller en bestemor som legger igjen en lang historie på svareren din.

Bli kunde