Du finner PIN/PUK-kodene dine i NiceMobil-appen. PIN og PUK fungerer på samme måte for eSIM som med vanlige SIM-kort. Den eneste forskjellen er at PIN og PUK automatisk er skrudd av for eSIM. Du kan skru dette av og på i innstillingene på mobiltelefonen din.
Har du bestilt vanlig SIM-kort, finner du PIN- og PUK-kode både på selve SIM-kortet, og i NiceMobil-appen.
Vi refunderer ikke beløp hvis du velger å bytte abonnement, men du beholder selvsagt dataen du har betalt for ut perioden på 30 dager. Hvis du bytter abonnement midt i perioden, så vil du ha to datapakker samtidig.
Har du f.eks. 5 GB og bytter til 1 GB før perioden er over, så vil du ha 5 GB + 1 GB for det som er igjen av det forrige abonnementet. Etter det så vil det kun være den nye datapakken som gjelder. Vi anbefaler derfor å bytte mot slutten av perioden, hvis du skal endre abonnement.
1. Åpne appen og naviger til hjem-skjermen
2. Velg det abonnementet du ønsker å avslutte
3. Trykk på "Administrer abonnement"
4. Bla ned til bunnen av siden og trykk på "Avbryt abonnement"
NB!
Ved å kansellere abonnementet mister du tilgang til nummeret ditt. Skal du bytte til en annen leverandør (og beholde nr. ditt) håndterer den nye leverandøren kanselleringen for deg, og du trenger ikke å gjøre noe selv. Husk at du har forhåndsbetalt abonnementet ditt ut perioden, og resterende data/ beløp vil ikke bli refundert.
Du kan kjøpe Datapåfyll ved å trykke på "Fyll på mer data" på Hjem-skjermen i appen.
Du kan velge mellom tre påfylls-pakker. Betalingskortet ditt blir trukket med en gang du godkjenner kjøpet.
Visste du at:
Du kan heller "tjuvstarte" abonnementsperioden din istedenfor å kjøpe ekstra data til neste periode starter.
Det er penger spart 😀
Hos NiceMobil er alt i en app.
Vi har ikke Min Side på nettsiden, men den informasjonen du ønsker å finne her, finner du i appen vår.
I appen kan du:
Helt enkelt - alt i en app
NiceMobil har ikke Min Side på nettsiden.
Alt foregår i NiceMobil-appen.
Der logger du deg inn med den metoden du selv har valgt, enten det er vipps, BankID, personlig kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.
I appen kan du endre abonnement, sjekke dataforbruk, kjøpe ekstra data og sjekke betalingene dine.
Med verving hjelper du dine venner og bekjente til å spare penger ved å velge det billigste mobilabonnementet. Du hjelper oss å få flere kunder slik at vi også kan holde prisene lave.
Som takk for at du anbefaler NiceMobil til andre gir vi derfor halv pris i 3 måneder til deg og de du verver. Er ikke det ganske nice?
Hvordan verver jeg?
Åpne NiceMobil-appen. Helt øverst ser du en grønn fane som du trykker på. Her ser du din unike vervekode. Koden kan du enten kopiere og dele som du selv vil, eller trykke del koden og velge det medie du vil 😊
Når den eller de du deler med starter sitt abonnement, får du og de du deler med halv pris i 3 mnd.
For å se om koden er aktiv trykker du verve nederst til høyre i appen.
Noen ganger kan det stå Abonnement er ikke aktivt i appen, selv om abonnementet ditt er aktivt.
Dette skjer rett før eller samme dag som perioden din fornyes. Det kan også stå "0 dager igjen" og "0,0 GB igjen".
Dette er kun en visningsfeil, og du kan bruke mobilen som normalt. Sjekk appen igjen i morgen, så vil alt være oppdatert 😊
Har du akkurat flyttet over til oss og venter på at abonnementet skal starte:
Har du vært kunde en stund, kan årsaker være:
Du kan enkelt bestille flere abonnement, enten det er til deg selv eller andre i familien.
Alle abonnementene samles da i din app og belastes fra samme bankkort.
Det vil si at det den som bestiller og er juridisk eier, som har appen administrer alle abonnementene.
Slik bestiller du abonnement til andre:
Gjenta prosessen for hvert abonnement.
Vi anbefaler at du legger inn riktig kontaktinformasjon på de som bruker de ulike abonnementene slik at du har bedre oversikt og vi letter kan hjelpe om det skulle bli trøbbel.
* Om du velger eSIM må du sørge for at mobilen som skal bruke abonnementet støtter eSIM og at eSIM aktiveres på telefonen det skal brukes på. Du finner mer info om dette her.