Betaling

Hvordan fungerer betaling hos NiceMobil?

Hos NiceMobil blir du trukket fra den betalingsmetoden du velger, altså du betaler ikke en faktura i etterkant.

Først legger du inn bankortet ditt eller Vipps. Vi trekker automatisk beløpet for abonnementet fra ditt betalingskort hver 30. dag.

Ekstrakostnader som datapåfyll, spesialnummer, Strex (betaling, bekreftelse, avstemninger og donasjoner), ringer og sender SMS til utlandet - blir trukket løpende.

Periode og ikke måned:

Du betaler ikke per måned, men blir trukket for en periode på 30 dager, uansett når du starter denne.

Vi oppgir pris per måned, slik at det skal være lettere å sammenligne priser for deg.

Hvorfor blir jeg trukket for flere småbeløp?

De små beløpene du ser, er ekstrakostnader som ikke inngår i selve mobilabonnementet ditt.

Ofte vil disse fremstå som Strex-betalinger.  

Hos mange andre mobiloperatører samles slike kostnader opp og faktureres samlet i etterkant. Hos NiceMobil blir derimot beløpet trukket direkte fra bankkortet ditt med en gang du bruker en tjeneste som medfører en ekstrakostnad.

Eksempler:

  • Spesialnummer
  • SMS eller tale til utlandet
  • Datapåfyll
  • Betalinger via SMS
  • SMS-bekreftelser fra lege, nettbutiker o.l.
  • SMS-betalinger ved avstemninger, donasjoner o.l.
  • Kjøp av billetter, bompasseringer o.l.

Vi i NiceMobil tar ikke egne gebyrer eller legger på ekstra kostnader. Disse beløpene er avgifter satt av aktørene som leverer tjenestene, selv om mange antar at slike tjenester er gratis.

Sett opp beløpsgrenser:
Du kan sette opp sperringer i appen om du ønsker å sette maks beløp eller ikke bli belastet for slike tjenester.

Slik gjør du det:

  1. Åpne appen
  2. Gå til Hjem-skjermen
  3. Trykk Administrer abonnement
  4. Trykk Beløpsgrenser og sperringer

Merk: Setter du sperringer kan det være at du ikke får tjenester du forventer, som f.eks bekreftelses SMS fra legen

Hvor finner jeg fakturaen min?

NiceMobil har ikke faktura som betalingsmetode.

Betaling skjer automatisk via Vipps eller betalingskort. Slik som et abonnement hos for eksempel Spotify eller Netflix.

Du kan enkelt finne betalingsinformasjonen din i appen:

  1. Gå til Profil > Betaling > Les Mer
  2. Trykk Se all historikk
  3. Trykk på Mer for å se spesifikke detaljer og hente kvittering for trekket

Hva er Strex?

Strex er en løsning som lar deg betale enkelt fra mobilen, og beløpet blir trukket automatisk fra mobilabonnementet ditt.

Dette gjør det mulig å gjøre småkjøp uten å bruke bankkort eller betalingsapper.

Typiske betalinger gjennom Strex inkluderer:

  • Parkering via app eller SMS
  • SMS-bekreftelser fra lege, nettbutikker, m.m.
  • SMS-betaling ved avstemninger, donasjoner, o.l.
  • Transport ved kjøp av billetter, bompasseringer, o.l.



Strex er en sikker fellesløsning utviklet av Telenor, Telia og ice.

For å se hva som er trukket i en Strex-betaling må du dessverre ta omveien ved å logge deg inn på strex.no.

Hvor ser jeg betalingshitorikken min?

Slik ser du betalingshistorikken din:

  1. Åpne appen
  2. Gå til Profil
  3. Gå til Betaling og trykk Les Mer
  4. Trykk Se all historikk
  5. Trykk Mer på betalingene du lurer på

Står det Strex, må du logge inn på strex.no for å se spesifikasjonene (vi jobber med en bedre løsning her)

Hvor finner jeg neste betalingsdato?

Dette finner du i NiceMobil-appen.

  • Hjem-skjerm ser du hvor mange dager som er i gjen av nåværende periode

Når blir første betaling trukket?

Første trekk starter den dagen du tar i bruk ditt nye mobilabonnementet hos oss.

NB! Husk å ha penger på bankkortet du har lagt inn ellers vil ikke abonnementet ditt starte!

Neste trekk blir 30 dager frem i tid.

For eksempel: Starter du ditt NiceMobil abonnement 10. januar, neste trekk blir da; 9. februar.

Betaler jeg på forskudd?

Ja, selve abonnementet betales på forskudd.

Unntaket er tjenester som ikke er inkludert i abonnementet, som for eksempel Strex, utenlandstrafikk, spesialnummer og Datapåfyll.

Dette betales med løpende trekk.

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Vi tilbyr betaling via bank- og kredittkort fra VISA og Mastercard.

Betalingskortet må være utstedt i følgende land: Norge, Sverige, Danmark, Finland eller Island.

*Vipps ble tatt bort som betaling i en kort periode og jobber for å få det på plass igjen.

Hvis jeg bytter mobilabonnement, hvordan påvirker dette min betaling?

Når du bytter abonnement så blir kortet ditt belastet med en gang, og abonnementets 30-dagers periode starter med en gang.

Datamengden du har betalt for fra før, beholder du for de dagene som er igjen av dette abonnementets periode.

Hvor mange dager gjelder månedsavgiften min for?

Mobilabonnementet ditt fornyes automatisk hver påbegynte periode. En periode varer i 30 dager, så datoen du betaler på kan variere litt fra måned til måned. Men frykt ikke! Du kan se når neste trekk skjer under "Betaling" i appen.

Hvordan bytter jeg betalinginformasjon?

Slik bytter du betalingsinformasjon:

  1. Åpne appen
  2. Gå til Profil
  3. Gå til Betaling og trykk Les mer
  4. Trykk Bytt betalingsmetode
  5. Legg til ny kortinformasjon
Bli kunde